Grups d'investigació de l'INAM han participat en la jornada SCIENCE GTS2023 que ha tingut lloc el dia 29 de setembre en l'Agora de la UJI. Aquesta activitat se suma a la programació conjunta de les universitats públiques i altres centres d’investigació i divulgació científica de la Comunitat Valenciana i Múrcia, i serveix per apropar la recerca que es fa a l’UJI a la resta de la societat, treballa per la igualtat en ciència, i posa en valor el paper que té la investigació científica en la vida quotidiana de les persones. En aquesta línia, el personal investigador de l’UJI interactuarà amb el públic assistent per a mostrar la ciència de manera atractiva, descobrir i fomentar vocacions científiques, i estimular el desenvolupament de la cultura científica, amb activitats especials per a joves i per a xiquets i xiquetes. Al campus universitari castellonenc també participaran altres centres d’investigació provincials com l’Institut d’Aqüicultura de Torre de la Sal (CSIC) i administracions públiques, com la Diputació de Castelló amb l’Europe Direct.

El programa inclou un ampli ventall d’activitats per a tots els públics, com el Jardí de la Ciència, amb demostracions i tallers científics; Juga amb la Ciència, un espai lúdic per xiquetes i xiquets; Parla amb ella, amb xarrades amb científiques; una visita guiada al Jardí dels Sentits o l’European Corner, un espai divulgatiu sobre l’acció europea en l’ámbit de la investigació. SCIENCE GTS és un projecte associat a la iniciativa «Nit Europea de les Investigadores i Investigadors» de la Unió Europea i finançat per la Comissió Europea a través del programa Horizon MSCA and Citizens 2022 (Acord de subvenció Nº 101061179).