Font: UJI 22/03/2024

L’empresa derivada de la Universitat Jaume I de Castelló MOLECULAR Sustainable Solutions, ubicada al Parc Científic i Tecnològic (Espaitec), ha presentat en Transfiere 2024 Neodys, un innovador mètode de desinfecció i esterilització que elimina la necessitat de produir, transportar, emmagatzemar i usar productes químics carcinogènics, mutagènics i explosius.

El CEO d’aquesta firma, Carlos Estévez Company, ha tingut l’oportunitat d’explicar aquesta nova tecnologia que «marcarà una fita en l'esterilització de dispositius mèdics, substituint l'òxid d'etilè per una alternativa eficaç i segura, així com en la desinfecció i esterilització en les indústries alimentària, farmacèutica i biotecnològica, permetent processos ràpids i efectius que redueixen significativament el consum d'aigua i energia».

Neodys permet, a més a més, generar l'agent actiu en el punt d'ús i sota demanda mitjançant un dispositiu generador automàtic, el que evita l'ús d'envasos plàstics i la generació de residus tòxics i perillosos.

Amb el suport del programa UJI.>LAB Impuls, dissenyat per a impulsar projectes de transferència al mercat de tecnologies desenvolupades en l'UJI, MOLECULAR explotarà comercialment la tecnologia patentada. L’empresa derivada (spin-off) ha iniciat col·laboracions amb el sector sanitari i industrial, per a dur a terme projectes de demostració. Amb l'objectiu d'accelerar els processos reguladors que permeten l'entrada en el mercat de la tecnologia, MOLECULAR ha obert una ronda de finançament.

Les universitats, entre les quals hi ha l’UJI, i la Xarxa d’Instituts Tecnològics de la Comunitat Valenciana, així com la Confederació Empresarial Valenciana, hi participen sota la marca «CV+i Comunitat Valenciana», una iniciativa impulsada per la Conselleria d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme i coordinada per la Xarxa d’Universitats Valencianes per al Foment de la Investigació, el Desenvolupament i la Innovació (RUVID). El seu objectiu és impulsar la creació i consolidació d’ecosistemes d’innovació en la Comunitat Valenciana i durant els dies del fòrum es presenten solucions tecnològiques transferibles a l’entorn productiu en els seus sectors prioritaris, com són l’economia circular, la salut o la digitalització.

Transfiere, un dels majors esdeveniments europeus sobre transferència de coneixement i R+D+i, està estructurat en diferents espais (Innovation Room, Science Room, Agora, Research Center i Andalusia Knowledge). Les àrees temàtiques d'aquesta edició estan relacionades amb la territorialitat de la innovació, la sobirania de la dada, la compra pública d'innovació (CPI), l'emprenedoria i la innovació oberta, la recerca i la transferència de coneixement, inversió i finançament, així com comunicació i divulgació científiques (www.forotransfiere.com).
Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions