Latest News

Two INAM investigators among the highest cited researcher in the World

The list of 2017 highly cited researchers (https://clarivate.com/hcr/2017-researchers-list/) has recently appear and we are happy to communicate that two researcher from INAM are in the list. Prof. Juan Bisquert, director of INAM, and Assoc. Prof. Iván Mora-Seró, group leader in INAM, are among the just 3000 scientist in the World in all the scientific areas appearing in this prestigious list that highlight the researcher that have published most highly cited papers in the last 10 years.

INAM participa en reflexions sobre el vehicle elèctric

L’Institut de Materials Avançats (INAM) participa en una reflexió col•lectiva sobre l’estat de la tecnologia del vehicle elèctric. El suplement verd del periòdic La Razón fa un reportatge sobre les potencialitats, els avantatges i les dificultats de la implantació massiva dels cotxes elèctrics. La tecnologia actualment disponible per a acumular l’energia motora es basa en les conegudes bateries d’ió liti. El reportatge fa referència també als impediments tecnològics pel que fa als materials de construcció de les bateries i n’assenyala modes alternatius d’emmagatzematge d’energia.

Investigadores del INAM en el Centro Nacional del Hidrogeno

Jose Mata en el Centro Nacional del Hidrógeno

El Centro Nacional de Experimentación de Tecnologías de Hidrógeno y Pilas de Combustible (CNH2) es un Centro de Investigación orientado a impulsar la investigación científica y tecnológica en todos los aspectos relativos a las tecnologías del hidrógeno y pilas de combustible, al servicio de toda la comunidad científica, tecnológica y empresarial, a nivel nacional e internacional. http://www.cnh2.es/

INAM organised the Research Workshop for Young Researchers EMTECH III in Sevilla

INAM organized the Research Workshop for Young Researchers “Fundamental Processes in Perovskite and Thin Film Solar Cells” (EMTECH III) Sevilla, on the 2nd and 3rd of October 2017.
This workshop was developed within the framework of the Excellence Network project "Red de Tecnologías Fotovoltaicas Emergentes" financed by MINECO

Organometallic Chemistry day-September 22nd

An Organometallic Chemistry day was celebrated last Friday Sept. 22nd in the University of Alcalá. The event brought 130 researchers in the field together. Besides the invited Speakers (Prof. Karsten Meyer- Univ. Erlangen, Prof. Philip Mountford-Univ Oxtord, and Prof. Carmen Nájera-Univ. Alicante), the particpiants enjoied the talks from former GEQO-awardees: Antonio Laguna (Univ. Zaragoza), Salvador Conejero (CSIC-Univ de Sevilla) and Pablo García Álvarez (Univ. Oviedo). After the scientific meeting, the 2017-GEQO awards were delivered.

INAM researchers at nanoGe September Meeting in Barcelona

INAM researchers at #Sept17nanoGe in Barcelona. INAM researchers at nanoGe September Meeting

A group of INAM researchers attends this week the nanoGe September Meeting in Barcelona. This is a multisymposium international on INAM research topics as photovoltaics, perovskites, solar fuel converters, quantum dotas, catalysis and 2D materials. Several senior researchers presented oral talks. Ivan Mora-Sero, Sixto Gimenez, Antonio Guerrero and Juan Bisquert.

Objectiu: obtenir panells de perovskita híbrida més eficients

Fotografia d'una capa de perovskita híbrida amb pocs defectes químics.

Dos científics de l’INAM han participat en un important avanç pel que fa al funcionament i eficiència dels materials híbrids de perovskita, utilitzats en panells solars d’última generació. Les perovskites híbrides són una família de materials que alberga un gran potencial per a les tecnologies fotovoltaiques, ja que el seu cost és reduït i la seua eficiència a l’hora de generar energia elèctrica no té precedents: en només cinc anys, el seu rendiment ha superat els rècords marcats per tecnologies consolidades com són les basades en silici monocristal·lí, policristal·lí i amorf.

• With the support of